• Informační technologie

    STUDIJNÍ OBOR: INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE

    Máte zájem o oblast fungování počítačů, robotiky, programování nebo kybernetické bezpečnosti? Studijní obor Informační technologie Vám poskytne vstup do světa moderních technologií a připraví Vás na profesní budoucnost s širokou škálou uplatnění. V průběhu studia získáte nejen solidní teoretické znalosti, ale také praktické dovednosti, a to díky moderně vybaveným učebnám a odborné praxi realizované ve spolupráci s partnerskými firmami.

    Po absolvování maturitní zkoušky můžete pokračovat ve studiu na vysoké škole, nebo se uplatnit přímo v praxi – například v IT společnostech, orgánech státní správy či jako nezávislý specialista (freelancer).

    Systém přihlášek DIPSY
    Přijímací řízení

    Kód oboru: 18-20-M/01

    Garant oboru: Ing. Tomáš Húsek

    Každý absolvent se kromě všeobecně vzdělávacích předmětů seznámí se všemi stěžejními oblastmi v rámci IT. Jsou to oblasti:

    • Programování v jazycích Python a Java
    • Návrh a správa počítačové sítě
    • Užití mobilních a průmyslových robotů
    • Práce s webovými technologiemi a databázemi
    • Tvorba a úprava grafiky, animace a modelování v 3D
    • Ochrana dat a systémů před kybernetickými hrozbami
    • Správa operačních systémů
    • Elektrotechnický základ

    Žáci získávají praktické zkušenosti jak v odborně vybavených učebnách, tak i v rámci stáží u spolupracujících firem. Součástí výuky je práce s robotickými systémy, 3D tiskem, technologií virtuální reality a dalšími moderními prostředky. Studium zároveň rozvíjí podnikatelské, jazykové a prezentační kompetence, které jsou nezbytné pro uplatnění v současném profesním prostředí.

    Volitelné profilové předměty

    Volitelné odborné předměty jsou určeny pro maturitní ročník a žáci si je vybírají ve vzájemně propojených kombinacích podle svého zaměření a zájmů. Nabízené dvojice jsou: kybernetická bezpečnost vs. vývoj her, počítačové sítě vs. grafika a multimédia a robotika vs. webové aplikace. Díky tomu si mohou žáci zvolit oblast, která jim nejvíce vyhovuje, a získat hlubší znalosti i praktické dovednosti pro budoucí profesní uplatnění nebo další studium.

    Počítačové sítě


    detail předmětu

    Grafika a multimédia


    detail předmětu

    Webové aplikace


    detail předmětu

    Vývoj her


    detail předmětu

    Kybernetická bezpečnost


    detail předmětu

    Profesní uplatnění

    Absolventi se s ohledem na specializaci školy mohou uplatnit především v oblastech návrhů, realizace a údržby HW řešení, programování a vývoji aplikací, instalací a správy operačních systémů i aplikačního programového vybavení, návrhů, realizace a administrace sítí, prodeje prostředků IT a souvisejícího poradenství, obecné i specializované podpory uživatelů prostředků IT.

    Možnými uplatněními absolventů jsou technik IT, pracovník uživatelské podpory, programátor, správce aplikací, správce operačních systémů, správce sítí, obchodník s prostředky IT aj.

    Učební plán

    Podrobný učební plán je zpracován formou tabulky, která přehledně uvádí vyučované předměty v jednotlivých ročnících. U každého ročníku jsou zaznamenány jak všeobecně vzdělávací, tak odborné předměty včetně jejich časové dotace. Tabulka tak umožňuje snadno sledovat návaznost a rozložení výuky během celého studia. V závěru tabulky je uveden seznam zkratek použitých u jednotlivých předmětů.

    Učební plán od 1. 9. 2024
    18 – 20 – M/01 Informační technologie
    Kategorie a názvy předmětů 1.roč 2.roč 3.roč 4.roč Celkem
    2024 2025 2026 2027
    A. Povinné vyučovací předměty
    Všeobecně vzdělávací předměty
    Jazykové a estetické vzdělávání
    Český jazyk a literatura 3 3 2 2 10
    Anglický jazyk 3 2 2 3 10
    Seminář z českého jazyka 2 2
    Společenskovědní vzdělávání
    Základy společenských věd 2 2 4
    Matematické vzdělávání
    Matematika 4 3 3 2 12
    Přírodovědné vzdělávání
    Fyzika 2 2 4
    Chemie a ekologie 2 2
    Vzdělávání pro zdraví
    Tělesná výchova 2 2 2 2 8
    Povinně volitelný předmět
    Seminář z matematiky 2 2
    Seminář z anglického jazyka 2 2
    Seminář z podnikání (2)
    Seminář z fyziky (2)
    Informatické vzdělávání
    Informační a komunikační technologie 2 2 4
    Digitální zpracování textu 2 2
    CELKEM VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ ČÁST 22 14 9 17 62
    Odborné vzdělávací předměty
    Ekonomické vzdělávání
    Ekonomika 3 3
    Technické odborné předměty
    Hardware a operační systémy (M) 2 2 2 2 8
    Algoritmizace a programování 2 2 2 6
    Základy elektrotechniky 2 2
    Grafika a multimédia 2 2 4
    Profilové odborné předměty
    Webové aplikace 3 3
    Počítačové sítě 3 3 6
    Robotika 2 2 3 7
    Volitelný profilový předmět (KYB, VYH) (M) 2 2
    Volitelný profilový předmět (LAN, GAM) (M) 2 2
    Volitelný profilový předmět (ROB, WEB) (M) 2 2
    Učební praxe
    Praxe v informatice 2 2 4
    Duální vzdělávání 6 6 12
    Maturitní projekt (M) 2 2 4
    Společná praxe 2 2
    CELKEM ODBORNÁ ČÁST 12 19 23 13 67
    CELKEM 34 33 32 30 129
    B. Nepovinné vyučovací předměty
    Sportovní hry x x x x
    minimální počet hodin v ročníku 29
    disponobilní hodiny 39
    minimálně  (cekem hodin) 128
    (M) – volitelný maturitní předmět
    APS – Aplikační software
    INF – Informatika
    HOS – Hardware a operační systémy
    ALP – Algoritmizace a programování
    GAM – Grafika a multimédia
    LAN – Počítačové sítě
    ROB – Robotika
    UCPi – Praxe v informatice
    SPX – Společná praxe
    MAP – Maturitní projekt
    KYB – Kybernetická bezpečnost
    VYH – Vývoj her
    WEB – Webové aplikace

    Galerie

    Skip to content