Děláme výuku zábavnou, poutavou, aby v žácích vzbudila zájem o daný obor a posunovala je dále. Klademe důraz na rovnováhu mezi hard skills a soft skills. Tímto směrem naše škola jde, a to vše je posláním pro budoucnost.
Naše škola je dynamická a flexibilní SŠ s kvalitní odbornou přípravou a osobním přístupem k žákům. Spolupracujeme s celou řadou firem, využíváme nejmodernější výukové technologie a uchováváme si tak mladistvou image.
Základní informace
Automobilový průmysl je čtyřletý maturitní obor, který žáka vede ke zvládnutí strojírenské výroby určené pro automobilový průmysl. Základem vzdělávání je vyvážené propojení teoretických a praktických znalostí vycházejících ze strojírenství a znalostí automobilů. Ve školních dílnách je výuka založena na praktických zkušenostech, která je pro získání vědomostí a pochopení principu nejcennější. Obor je koncipován jako interdisciplinární.
Výstupem vzdělávání je absolvent, který má znalost konstrukce vozidla, je schopen jej opravit, umí vymodelovat pomocí PC (SolidWorks) části vozidla, u CNC stroje je schopen je vyrobit a v metrologické laboratoři změřit.
Obsah zaměření
Součástí vzdělávání zůstávají teoretické i praktické dovednosti s opravou a údržbou vozidel. Zaměření oboru reflektuje potřeby trhu práce.
Učební plán
Odborné předměty
Maturitní projekt vede žáky k praktickému využití nabytých vědomostí z teoretických předmětů. Žáci postupně zpracovávají samostatné projekty z různých technických oblastí, na kterých se učí řešit konkrétní problémy, plánování činností, ekonomické náležitosti a tvorbu technické a výrobní dokumentace. Část projektů včetně maturitního projektu je zaměřena na praktickou realizaci dané úlohy.
Předmět Úvod do strojírenství je jedním ze základních odborných předmětů oboru Dopravní prostředky (ŠVP Strojírenství pro automobilní průmysl), který se spolupodílí na formování osobnosti technika. Cílem je dát žákům základy technického myšlení, naučit je užívat odbornou terminologii a získat přehled o základech strojírenské výroby se zaměřením na automobilní průmysl.
Cílem předmětu je vytvořit základ vědomostí a dovedností potřebných pro navrhování jednoduchých strojních celků a strojních součástí. Naučit žáky zpracovávat informace z nejrůznějších zdrojů, třídit je, hodnotit a dále používat. Žáci si také v v nevyšší možné míře osvojují práci s aplikačními programy využívanými při projektování a konstruování.
Předmět Metrologie ve strojírenství je odborným předmětem oboru strojírenství, který se spolupodílí na formování osobnosti technika. Cílem je dát žákům základy technického myšlení, naučit je užívat měřící techniku a získat přehled o základech měření.
Cílem předmětu Opravy a údržba vozidel je seznámit žáka s problematikou nejčastěji používaných postupů, vybavením a diagnostickými zařízeními používanými v oblasti hledání závad, diagnostiky a oprav dopravních prostředků. Žáci tak získají předpoklady pro samostatnou práci v servisní oblasti a oprav vozidel.
Cílem předmětu řízení motorových vozidel je poskytnout žákům odborné znalosti, dovednosti a návyky potřebné pro zabezpečení provozuschopnosti dopravních prostředků a řízení motorových vozidel. Další neméně významnou částí je posílení zodpovědnosti a svědomitosti při řízení a ovládání vozidel, rozvoj komunikativních a motorických schopností tak, aby se žáci dokázali bezpečně pohybovat v silničním provozu.
Cílem předmětu Autodiagnostika a elektrotechnika je seznámit žáka s problematikou nejčastěji používaných elektrotechnických prvků a diagnostickými zařízeními a postupy používanými v oblasti dopravních prostředků. Žáci tak získají předpoklady pro samostatnou práci v oblasti diagnostiky a oprav elektronických systémů vozidel.
Tento předmět je pilířem pro pochopení konstrukce, účelu, principů a částí silničních vozidel. Poskytuje žákům odborné znalosti, dovednosti a návyky potřebné pro zajištění provozuschopnosti dopravních prostředků, provádění oprav, diagnostiku a zpracování servisní dokumentace. Předmět silniční vozidla vytváří technický základ vědomostí pro navazující předměty provozuschopnosti a strojírenství.
Předmět Praxe vede žáky k praktickému ověření a aplikaci svých nabytých vědomostí z teoretických předmětů. Při praktických činnostech žáci získávají nové poznatky a zkušenosti založené na konkrétních situacích vznikajících při realizaci zadaných úkolů. Na jednotlivých pracovištích se seznámí se zásadami bezpečnosti práce, hygienickými a požárními normami a získají zkušenosti v oblasti profesní komunikace.
Nástroje na usnadnění