Děláme výuku zábavnou, poutavou, aby v žácích vzbudila zájem o daný obor a posunovala je dále. Klademe důraz na rovnováhu mezi hard skills a soft skills. Tímto směrem naše škola jde, a to vše je posláním pro budoucnost.
Naše škola je dynamická a flexibilní SŠ s kvalitní odbornou přípravou a osobním přístupem k žákům. Spolupracujeme s celou řadou firem, využíváme nejmodernější výukové technologie a uchováváme si tak mladistvou image.
Základní informace
Všechna zaměření v rámci oboru Informační technologie, vychází ze společného vzdělávacího základu. Každý absolvent se kromě všeobecně vzdělávacích předmětů seznámí se všemi stěžejními oblastmi v rámci IT. Jsou to oblasti:
Dle nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání (NV č. 211/2010 Sb.) sdělujeme, že příslušný obor nevyžaduje stanovení zvláštních zdravotních požadavků.
Obsah zaměření
Žák si volí své zaměření na začátku čtvrtého ročníku. Žák při volbě tohoto zaměření navazuje na předměty věnované robotice a počítačové technice. Prohloubí si znalosti v oblasti automatizace a automatizačních systémů.
Žáci si mohou volit ve třetím a čtvrtém ročníku také předměty, které spadají do jiných zaměření. Jsou to předměty:
Tato volba nemá vliv na zvolené zaměření.
Učební plán
Odborné předměty
Předmět Hardware a operační systémy se zabývá architekturou počítačů, funkcí jednotlivých komponentů a periferií. Dalším zaměřením je praktická znalost instalace a konfigurace operačních systémů. Žáci získají dovednosti z diagnostiky, drobných oprav a správy počítačové techniky. Výuka předmětu probíhá v prvních třech ročnících. Ve čtvrtém ročníku je pak možnost si Hardware a operační systémy zvolit jako odborný volitelný předmět.
Předmět Algoritmizace a programování je koncipován tak, aby se žák seznámil se základními i pokročilými konstrukcemi objektově orientovaného programování. Součástí výuky jsou výstupy programů pro konzolové aplikace, okenní aplikace a herní aplikace. Výuka probíhá v programovacím jazyce Java a začíná v prvním ročníku a pokračuje až do třetího ročníku.
Předmět Základy elektrotechniky je zaměřen na základní elektrické prvky a obvody. Žáci se seznámí se základními zákony a jednoduchými výpočty v elektrotechnice. Dále získají informace o jednotlivých součástkách používaných v elektronice, počítačové technice a robotice. Výuka předmětu probíhá ve druhém ročníku.
Předmět Grafika a multimédia je rozvržen především do oblastí rastrové grafiky, vektorové grafiky, videotvorby, 3D grafiky včetně práce v herním engine Unreal. Při výuce jsou využívány především produkty od společností Adobe, Maxon a BlackMagic. Ve výuce žáci pracují na konkrétních příkladech z praxe. Výuka předmětu probíhá ve druhém a třetím ročníku. Ve čtvrtém ročníku je pak možnost si Grafiku a multimédia zvolit jako odborný volitelný předmět.
Předmět Průmyslová elektronika se zaměřuje na znalosti a dovednosti v oblasti elektrotechnických prvků, materiálů a technologických postupů a to jak v oblasti moderních elektroinstalací tak průmyslové elektroniky. Žáci se dále seznámí se základy akustiky a průmyslového zpracování obrazu. Výuka předmětu probíhá ve třetím a čtvrtém ročníku formou volitelného odborného předmětu.
Předmět Vývoj programových aplikací se zaměřuje na praktické programování v objektově orientovaných jazycích. Žáci programují aplikace pro mobilní zařízení, pro embedded zařízení a herní Unreal engine. Jsou tak vedeni k dalšímu rozvoji abstraktního a analytického myšlení, správné formulaci a řešení konkrétního problému z různých oblastí programování. Výuka předmětu probíhá ve třetím a čtvrtém ročníku formou volitelného odborného předmětu.
Předmět Databázové a informační systémy provádí žáka především studiem relačních databází a programováním dynamických webových aplikací v jazyce PHP. Podstatnou roli ve výuce hraje také datové modelování a další disciplíny softwarového inženýrství. Cílem je naučit žáky dovednostem potřebným pro samostatný vývoj jednoduchých aplikací a tvorbu webových stránek. Výuka probíhá ve třetím ročníku. Ve čtvrtém ročníku je pak možnost si Databázové a informační systémy zvolit jako maturitní profilový předmět.
Předmět Počítačové sítě je koncipován tak, aby žáci zvládli základní dovednosti v oblasti počítačových sítí. Výuka se zaměřuje na problematiku nastavení síťových zařízení pro pevné a bezdrátové sítě. V průběhu studia mají žáci možnost získat certifikáty v rámci mezinárodního programu Cisco Networking Academy. Výuka probíhá ve druhém a třetím ročníku. Ve čtvrtém ročníku je pak možnost si Počítačové sítě zvolit jako maturitní profilový předmět.
Předmět Robotika si klade za cíl vytvořit u žáků vstupní informace a dovednosti ze světa robotů, moderních řídicích systémů, automatizace, jejich vlastností a možností využití. Zaměřuje se podrobněji na jednotlivé oblasti, jako jsou napájecí zdroje, senzory, pohonné jednotky, programovatelné automaty a další. Stranou nezůstává ani oblast zabezpečení robotizovaných pracovišť nebo hledání a odstraňování poruch. Výuka předmětu probíhá v prvních třech ročnících. Ve čtvrtém ročníku je pak možnost si Robotiku zvolit jako maturitní profilový předmět.
Předmět Praxe vede žáky k praktickému ověření a aplikaci svých nabytých vědomostí z teoretických předmětů. Při praktických činnostech žáci získávají nové poznatky a zkušenosti založené na konkrétních situacích vznikajících při realizaci zadaných úkolů. Seznámí se zásadami bezpečnosti práce, hygienickými a požárními normami a získají zkušenosti v oblasti profesní komunikace. Výuka probíhá v prvním a druhém ročníku, potom pokračuje v předmětu Maturitní projekt.
V předmětu Maturitní projekt žáci postupně zpracovávají samostatné projekty z různých technických oblastí, na kterých se učí řešit konkrétní problémy, plánování činností, ekonomické náležitosti a tvorbu technické a výrobní dokumentace. Část projektů včetně maturitního projektu je zaměřena na praktickou realizaci dané úlohy. Výuka navazuje na předmět Praxe a probíhá ve třetím a čtvrtém ročníku.
Nástroje na usnadnění